• ReSuli

Játék a tanulás! - folytatás

Leiner Károly első szabad tanulás workshopján a résztvevők a matematika tanítás játékos módszereiből nyerhettek ízelítőt. Mit ízelítőt? Egy komplett menüsort, amelynek megemésztése, feldolgozása akár több hetet is igénybe vehet. A három alkalmas sorozat második moduljában a magyar irodalom, nyelvtan oktatásában alkalmazható technikákat és eszközkészletet ismerhettük meg: játékokat, digitális megoldásokat és mindenek felett szemléletet.




A pedagógusok számára a legnagyobb kihívás a tanulók figyelmének, érdeklődésének megnyerése és fenntartása. Ez elérhető külső motivációval, jutalmazó-büntető eszközökkel, amelyek többnyire a magatartásproblémák szankcionálását jelentik. A tanulók (belső) motivációja ugyanakkor feléleszthető, sőt tartóssá tehető, ha olyan tevékenységrepertoárt biztosítunk, amelyből a tanulók önállóan (párban/csoportban) választanak, és a munkájukat képesek ellenőrizni is. A folyamat során megváltozik a tanár szerepe: nem irányítóként, hanem segítőként van jelen. A workshop résztvevői biztosan állítják, hogy megfelelő eszközkészlet, "kínálat" birtokában ez nem csak lehetséges, hanem az egyetlen lehetséges út a szabad, önvezérelt, hatékony tanulás felé.

Voltak az előző modulról is résztvevők, de teljesen újak is, hiszen a három alkalom úgy épül egymásra, hogy együtt, de alkalmanként is azonnal használható tudást ad tanároknak, otthontanító szülőknek, tanulócsoportot, közösséget tervezőknek és működtetőknek.

Résztvevői visszajelzés a képzés intenzitásáról:

"Még csak 10 perce kezdődött a workshop, Karesz elkezdett előpakolni....Ha 10 percenként kipróbálunk, megtanulunk 10 szabad tanuláshoz jó játékot, eljárást, akkor mi lesz fél 5-ig?"

A harmadik modulon a természettudományok tanításának témakörét fogjuk körüljárni.

Jelentkezés a 3. modulra: Leiner Károly: Új utak a nevelésben-oktatásban 3/3

Teljes képzési naptár: ReSuli Informális Pedagógusképzés 2018/19

4 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése