top of page

Hogyan építsünk fel egy jó iskolát? - FÖLDES PETRA

Kinek mit jelent, hogy jó iskola? Mitől eredményes? Tanulva elődeink munkásságából tervezzük meg azt az iskolát, amit megálmodtunk!

foldespetra1215.jpg
Tematika

Miről szól a képzés?

 

Hogyan építsünk fel egy jó iskolát?


Több alternatív iskola fejlődésének, építésének is a részese lehettem a ’90-es években, ahol a stábbal együtt megéltük az alkotó flow és az összetartozás felejthetetlen érzését… de emellett a saját bőrünkön kellett tapasztaljuk a szervezetté válás cseppet sem feszültségmentes folyamatát. Mindez – akkor még – sokkal inkább történt velünk: spontán és sokszor kínlódva, néha érthetetlen érzelmi viharok közepette kényszerültünk arra, hogy a saját szervezetfejlesztőnkké avassuk magunkat.
Azóta már látszik, hogy ennek a folyamatnak nem lett, és vélhetőleg nem is lesz vége: sok alternatív iskola a kezdetektől permanens (ám egyre tudatosabb) szervezetfejlesztésben él, ami nem is lehetne másképp, hiszen ahogy pedagógusként, úgy szervezetként is a rugalmas alkalmazkodás igénye vezeti őket.  Épp ebből következik a hatalmas kihívás az alternatív iskolák számára: hogyan tudnak a szülők, a gyerekek és a stáb számára is viszonylagos egyensúlyt, stabilitást találni a folyamatos változásban; melyek azok a szerepek, munkaformák, szervezeti keretek, amik biztonságos hátteret adnak az állandó megújuláshoz.
A workshopunkon ilyen sajátos szervezeti megoldásokkal ismerkedünk, sok-sok valós példa és történet segítségével.


 

Előadó

Előadó: FÖLDES PETRA

Eredeti végzettsége szerint matematikatanár, jelenleg pedagógia- és

pszichológiatanárként és mentálhigiénés szakemberként dolgozik. 1988-ban, vagyis
éppen a rendszerváltás alternatív pedagógiai mozgolódásainak hajnalán szerzett
diplomát, és hamarosan csatlakozott az akkor alakult Rogers Iskola önfejlesztő,
személyközpontú pedagógiai műhelyéhez. Az AKG-ban és a Zöld Kakas Líceumban még
matek-, majd tanulásmódszertan tanárként eltöltött évek után gyakorlatorientált
(személyiség-és készségfejlesztő) pedagógusképző programok oktatója volt
Veszprémben és Egerben, illetve számos pedagógus továbbképzési programban
működött közre. Leginkább a tanulói aktivitásra építő tanítási módszerek
(tevékenységközpontúság) és az iskolai társas viszonyok érdeklik (csoportdinamika,
konfliktuskezelés). A resztoratív konfliktuskezelés Szemtől-szembe módszerének
facilitátoraként, illetve pedagógus esetmegbeszélő csoportok vezetőjeként alkalmi
felkérések keretében segíti a hozzá forduló intézményi teamek munkáját.

Hely és idő

Hely és idő

Helyszín:

ReSuli Módszertani Központ

H - 1077 Budapest, Rózsa u. 22.

2019 nov 30. 9.30-16.30

Jegyek
bottom of page