Hogyan építsünk fel egy jó iskolát? - FÖLDES PETRA

Kinek mit jelent, hogy jó iskola? Mitől eredményes? Tanulva elődeink munkásságából tervezzük meg azt az iskolát, amit megálmodtunk!Kinek mit jelent, hogy jó iskola? Mitől eredményes? Tanulva elődeink munkásságából tervezzük meg azt az iskolát, amit megálmodtunk!Kinek mit jelent, hogy jó iskola? Mitől eredményes? Tanulva elődeink munkásságából tervezzük meg azt az iskolát, amit megálmodtunk!Kinek mit jelent, hogy jó iskola? Mitől eredményes? Tanulva elődeink munkásságából tervezzük meg azt az iskolát, amit megálmodtunk!Kinek mit jelent, hogy jó iskola? Mitől eredményes? Tanulva elődeink munkásságából tervezzük meg azt az iskolát, amit megálmodtunk!

 Jegyek 

 

Miről szól a képzés?

 

Hogyan építsünk fel egy jó iskolát?


Több alternatív iskola fejlődésének, építésének is a részese lehettem a ’90-es években, ahol a stábbal együtt megéltük az alkotó flow és az összetartozás felejthetetlen érzését… de emellett a saját bőrünkön kellett tapasztaljuk a szervezetté válás cseppet sem feszültségmentes folyamatát. Mindez – akkor még – sokkal inkább történt velünk: spontán és sokszor kínlódva, néha érthetetlen érzelmi viharok közepette kényszerültünk arra, hogy a saját szervezetfejlesztőnkké avassuk magunkat.
Azóta már látszik, hogy ennek a folyamatnak nem lett, és vélhetőleg nem is lesz vége: sok alternatív iskola a kezdetektől permanens (ám egyre tudatosabb) szervezetfejlesztésben él, ami nem is lehetne másképp, hiszen ahogy pedagógusként, úgy szervezetként is a rugalmas alkalmazkodás igénye vezeti őket.  Épp ebből következik a hatalmas kihívás az alternatív iskolák számára: hogyan tudnak a szülők, a gyerekek és a stáb számára is viszonylagos egyensúlyt, stabilitást találni a folyamatos változásban; melyek azok a szerepek, munkaformák, szervezeti keretek, amik biztonságos hátteret adnak az állandó megújuláshoz.
A workshopunkon ilyen sajátos szervezeti megoldásokkal ismerkedünk, sok-sok valós példa és történet segítségével.


 

 

Előadó: FÖLDES PETRA

Eredeti végzettsége szerint matematikatanár, jelenleg pedagógia- és

pszichológiatanárként és mentálhigiénés szakemberként dolgozik. 1988-ban, vagyis
éppen a rendszerváltás alternatív pedagógiai mozgolódásainak hajnalán szerzett
diplomát, és hamarosan csatlakozott az akkor alakult Rogers Iskola önfejlesztő,
személyközpontú pedagógiai műhelyéhez. Az AKG-ban és a Zöld Kakas Líceumban még
matek-, majd tanulásmódszertan tanárként eltöltött évek után gyakorlatorientált
(személyiség-és készségfejlesztő) pedagógusképző programok oktatója volt
Veszprémben és Egerben, illetve számos pedagógus továbbképzési programban
működött közre. Leginkább a tanulói aktivitásra építő tanítási módszerek
(tevékenységközpontúság) és az iskolai társas viszonyok érdeklik (csoportdinamika,
konfliktuskezelés). A resztoratív konfliktuskezelés Szemtől-szembe módszerének
facilitátoraként, illetve pedagógus esetmegbeszélő csoportok vezetőjeként alkalmi
felkérések keretében segíti a hozzá forduló intézményi teamek munkáját.

 

Hely és idő

Helyszín:

ReSuli Módszertani Központ

H - 1077 Budapest, Rózsa u. 22.

2019 nov 30. 9.30-16.30

 

Jegyek

Az egész napos képzés során biztosítjuk:

  • Előzetes kérdőív alapján rád szabott tananyag

  • Felkészült előadó

  • Kapcsolódó segédanyagok offline a képzésen és/vagy online a képzés után

  • Ellátás a kávészünetre

  • Igény esetén gyermekfelügyelet

A képzésen előzetes regisztráció és alkalmi jegy vásárlása után tudsz részt venni. A jegy átruházható. 

A résztvevő nevét a rendezvény előtt bármikor módosíthatod.

 

A megrendelést legkésőbb a rendezvény előtt 72 órával lehet lemondani. Ebben az esetben a jegy értékének megfelelő kupont adunk ki, ami 3 hónapon belül levásárolható.

Resulilogo.svg.128.png

Adatkezelési tájékoztató

Üzletszabályzat

(c) ReSuli Alapítvány - CC-BY-SA

FB oldal és csoport
  • Facebook Clean Grey
  • Facebook Social Icon
Kapcsolat

 

ReSuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány

 

1146 Budapest Thököly út 31-33. B/3.em/124 a.

 

​Adószám: 18912999-1-42​